El Malikia Abu Dabbab, MA
Datum: 09.04.2018 19:11
Malikia Abu Dabbab
Hotel Malikia Abu Dabbab jsme navštívili potřetí, tentokrát na 15 dní, od 15.9.
do 29.9.2016. V Egyptě jsme byli již 27x, protože milujeme podmořskou krásu
Rudého moře. Cestovali jsme s CK Blue Style - s eg. let. společností Air Cairo,
letadlo A320 - odlet z Ruzyně byl v 10.45 dopoledne. Let OK, sedadla však
nahuštěná, nebylo kam dát nohy. V uličkách bohužel opět plno nalepených
žvýkaček, jídlo celkem slušné a nápoje rozhodně lepší než Travel, vodu nám
nalili kdykoliv. Bohužel polovina arabs. posádky při letu spala na předních
sedadlech. Je velká škoda, že časy letů jsou takové jaké jsou, ukradnou tím
první i poslední den pobytu.
Jízda do hotelu trvala dost dlouho díky několika zastávkám v jiných hotelech,
takže jsme se do hotelu dostali bohužel až pozdě odpoledne. Západ slunce byl cca
v 17.30, takže jsme o první den pobytu tím pádem přišli. (Jinak východ slunce
byl v tomto období zhruba v 5.30.)
Obsazenost hotelu - cca 80 %. Bylo zde zpočátku bohužel hodně arabů, víc než 1/3
hotelu, měli nějaké svátky. Jak to pak v jejich přítomnosti vypadalo v jídelně,
není třeba komentovat. Řvoucí kupa dětí, binec atd. - jistě každý zná. Po jejich
odjezdu převažovali v hotelu Češi, což bylo fajn, dalšími klienty byli Němci,
Poláci, pár Slováků, cca 4 Rusáci a zůstaly asi 3-4 rodiny arabů.
Byli jsme - po výměně pokoje (nedodrželi totiž co slíbili v emailu a dali nám
jiný pokoj, navíc v poschodí) - ubytováni v č. 2011, v bloku 4, v přízemí -
chodíme k moři terasou. Výhled do zahrady, na bazény a tobogány, blízko jak k
moři, tak k bazénům i do restaurace, takže nakonec spokojenost. Úklid na pokoji
ušel, jen jsme si neustále museli říkat o ručníky a toaletní papír, což bylo
otravné. Věčně uklízeč zapomínal, nebo sliboval, ale slib nikdy nedodržel. Byl
vyměněn za jiného, ale situace se opakovala. Za celý pobyt jsme neměli v pokoji
jediného komára, což bylo bezva. Vodu na pokoje nedávají, nutno čepovat z
barelů, které jsou v jídelně, před jídelnou, nebo u barů. Doporučuji vzít z domu
2 prázdné plastové láhve, nebo lze koupit v Lobby baru velkou láhev vody za
2,-USD. Čas je v tomto hotelu stejný jako u nás.
Zahrady v areálu by mohly být bohatší a udržovanější, oproti např. h. Gorgonia
tady rozhodně slabší. Taktéž úklid v areálu by mohli zlepšit. V záhonech plno
odpadků. Bazény byly pěkné, čisté, udržované (voda 26st.) a lehátek dostatek.
Hotel má nový aquapark s tobogány - hojně navštěvované, oblíbené, taktéž pro
děti dle mne dobře vyřešeno. Ležení u bazénů nevyhledáváme - většinu času jsme v
moři. Lehátek u moře dostatek, ale od časného rána obsazenost předních řad.
Mnohá lehátka i větrolamy by neškodilo vyměnit, v dezolátním stavu. Cedule se
zákazy - šlapání a dotýkání se korálů, krmení ryb a sahání na želvy mnozí
nerespektovali. Ti, kteří chodili přes korály, nebo se na ně postavili, byli
vypískáni a upozorněni na zákaz. U moře byl zkušený plavčík (od 8 do 17.30
hod.). Zátoka Abu Dabbab je stále krásná - úžasné korály a bohatý podmořský
svět. Viděli jsme opět plno podmořských živočichů, jako jsou např. želvy,
kterých je zde stále plno, dále síby, trnuchy leopardí, modroskvrnné, jemenské,
barakudy, chobotnice, tygří ryby, ropušnice, ostence, perutýny, čtverzubce,
ježíky a plno plno dalších nádherných obyvatel moří. Měli jsme veliké štěstí a
za pobyt jsme viděli i 3x dugonga, je překrásný a být s ním přeji všem - úžasný
zážitek. Vítr byl bohužel téměř stále, někdy dost silný. Výhoda této zátoky je,
že můžete do vody kdykoliv. Je dobré si přivstat, ráno se nejlépe šnorchluje,
není ještě tak velký vítr, všude klid. Doporučuji šnorchovat na straně u
Hiltonu, kde je korál nejhezčí, nebo se kochat želvami zhruba uprostřed zátoky,
kde se živí trávou. Šnorchlovat lze i směrem doprava, k h. Equinox. Teplota moře
byla cca 28-29 st, místy i 30st, venku 34 -36 - 37st ve stínu. Co se týče
Stránka 1
Malikia Abu Dabbab
animačních večerů, tak ty já nevyhledávám, raději jdu dříve spát, abych si brzy
ráno přivstala a šla k moři.
K stravování na pláži: Výběr byl omezený, ale komu se nechtělo do jídelny to
určitě stačilo. Dělali např. koftu, karbanátky, směs zeleniny s masem,
těstoviny, dále trochu zeleniny, ovoce, ale bohužel zákusky obsypané množstvím
vrabců. Po stížnostech lidí později přikryto poklopy. My jsme chodili do
restaurace. K restauraci: Personál se snažil, číšníci usměvaví, příjemní. Stoly
v jídelně ale špinavé, hrany stolů a židlí - nános letité špíny, potu, krémů od
lidí. Některé nádobí omlácené a oštípané. Výběr jídla v době pobytu arabů jakž
takž dostačující, oproti jiným rokům rozhodně slabší, přestože hotel byl obsazen
z 80%. Ovoce letos menší výběr (nebyly např. melouny atd). Koutek s jídlem pro
děti katastrofální, např. studené párky (bez masa), karbanátky, kofta a pod. Pro
děti nevyhovující.
Avšak po odjezdu arabských rodin neskutečná změna, výběr jídla minimální, bídný,
obzvlášť u oběda. Vyvrcholilo to tím, že nebylo z čeho si vybrat, hlavně rodiny
s malými dětmi neměli dětem co nabrat, navíc nedali ani jeden zákusek, jen 3
misky pudinků, což klienty už hodně rozčílilo a napětí mezi lidmi značně
stouplo. Stížnosti na stravu se hromadily, stěžovali si klienti jak od BS, tak
od Eximu.
Tímto se dostávám k největšímu záporu, který si nechávám až na konec mé recenze,
ale považuji toto za nutné zveřejnit. V hotelu byl od 1.9. nový generální
manažer (dále jen GM) - Ayman El - Harras. Můj názor je, že Egyptský personál
hotelu potřebuje určitě přísné vedení, nicméně nám se nelíbil jeho způsob
vedení, neboť GM má lidi motivovat a řídit, nikoliv však srážet a deptat. U GM
Aymana vítězí bohužel ego nad charakterem. Po stížnostech mnoha lidí na stravu,
špatný a minimální výběr jídla, se uskutečnila schůzka - mítink s tímto GM před
večeří, kde slíbil nápravu v jídle, což se i stalo. Večeře byla o 100% lepší než
předtím. Za toto mu děkujeme! Na hotel přijel i gen. manažer BS, se kterým jsme
měli sezení. Avšak druhý den mě a mého syna GM označil za původce a iniciátory
,,vzpoury,,. Nevím, jak k tomuto dospěl, stěžovala si spousta lidí, my byli jen
mezi nimi. Delegátkou BS v tomto hotelu je Barbara Poláčková, která nám sdělila,
že si GM přeje, abychom z hotelu odešli a pokud nepodepíšeme při odchodu papír,
že bylo vše v hotelu v naprostém pořádku a nebyly žádné problémy, zařídí nám
razítko v Eg. nežádoucí! Až takto! Co k tomuto dodat? Vskutku neprofesionální
jednání! Pokud se klient ozve a řekne nahlas jakýkoliv zápor, letí. Jak nám asi
bylo, není třeba popisovat... Já, která má Egypt ráda, miluje a chrání podmořský
svět, nic neničí, nestěžuje si na kdejakou drobnost či pitomost, dopadne takto.
Jak za komunistů - držet hubu a krok, jinak letíte. Delegátka Barbara se nás u
něj zastávala. Naštěstí na hotelu pracuje skvělá a profesionální Guest Relation
- manažerka Petra Nawrocká, která se neustále stará o hosty, všechny ochotně
vždy vyslechne, pomůže, vše řeší, v případě potřeby přeloží, problémy okamžitě
pomůže každému odstranit. Za své pobyty v Eg. jsem nepoznala lepší manažerku,
než je ona. Bezvadná ženská, milá, přátelská, inteligentní, člověk s otevřeným
srdcem - je prostě skvělá. Náš problém - krom jiných - dořešila profesionálně
právě Petra, uskutečnila se schůzka s vysoce postaveným manažerem hotelu, panem
Karamem Badrou, který tam už působí léta, je skvělý, inteligentní, přátelský a
profesionální, bezva člověk. Ten se nám ze srdce omluvil, (prý šlo o
nedorozumění) dal nám dárek a řekl, že bude moc rád, když se do hotelu znova
vrátíme, že budeme VIP hosté!
Bohužel díky GM chce Petra skončit, s ním se prý prostě spolupracovat nedá. GM,
který je arogantní, egoista, bezcharakterní člověk, všichni jsou u něj debilové
a idioti, nikoho nevyslyší, řádně nespolupracuje ani s nejvyššími manažery
Stránka 2
Malikia Abu Dabbab
hotelu, kteří tam jsou už léta a mají řadu zkušeností prostě nemůže dobře řídit
hotel. Většina personálu hotelu si přeje odchod GM Aymana. Petra tam bude moc
chybět! Práci manažerky vykonává už dlouhá léta a rozhodně skvěle.
PS: Tímto tě, milá Petro, pokud to budeš číst, moc zdravím, přeji vše hezké a
hlavně pevné nervy! Petro, máš můj obdiv a děkuji ti z celého srdce já i můj
syn. Děkuji i za rychlou pomoc u lékaře a překlad.
PPS: Smutné je i to, že můj syn dal na facebook fotky dugonga, ty mu však byly
adminem zpravujícím FB stránky hotelu ukradeny bez jeho vědomí a svolení. Admin
neuvedl ani zdroj či poděkování za fotky! Hotel si je přivlastnil a uváděl jako
vlastní, což je sprosté. Jedni češi si při hromadné schůzce GM Aymana vyfotili a
jak dopadli? GM se jich prý ptal na číslo pokoje a následně jim prý vlezli v
jejich nepřítomnosti - při večeři - na pokoj a vymazali všechny fotky z
fotoaparátu. Pokud je to pravda, tak co k tomuto lze ještě dodat?
Tento hotel mohu s klidným svědomím doporučit těm, kteří milují podmořský svět -
je to krásná zátoka s nádherným vstupem do moře, určitě se sem ještě někdy
vrátím, resp. pokud se jednání gen. manažera změní a obrátí k lepšímu, nebo lépe
řečeno když odejde. To by bylo možná nejlepší pro klienty i zaměstnance. Toto
byl nejen názor můj, ale i většiny klientů a hlavně zaměstnanců hotelu Malikie
za našeho pobytu. Poznali jsme plno nových přátel z Čech, kteří milují Rudé moře
a život pod hladinou stejně jako my. Tímto všechny zdravím. Měli jsme v plánu
došnorchlovat k Equinoxu a jít pěšky zpět, ale po mém pádu v jídelně, kde jsem
se smekla po rozlitém džusu nějakého hosta, jsem si plnou parou narazila o
podlahu koleno, které mě bolelo až do konce pobytu, takže jsme trasu k Equinoxu
vzdali, bylo nám řečeno, že je to dost náročné, cca přes hodinu plavání a horší
výlez z vody u Equinoxu a pak ještě chůze zpět. Takže jindy, snad ;)
Antinal koupit u delegáta nelze, mají přísný zákaz, lze koupit v lékárně na
hotelu, nechat si napsat účtenku - doma pojiš. proplatí, nebo zajít za místním
lékařem, který je přímo na hotelu, má smlouvu s BS, vše bez problému, vytočí vám
i pojišťovnu, není nutno platit ani volání. Před našim koncem pobytu najelo do
hotelu velké množství Poláků, takže se tvořili v jídelně dlouhé fronty. Mnozí se
rádi napili i přes míru a vyžadovali alkohol i po uzavření barů.
Z hotelu jsme odjeli ve 2 hod ráno, let měl být v 5.00hod. Let domů - 1/2 hod
zpoždění.
Nyní popíšu zvýšené bezpečnost. kontroly na letišti v Marse: Před příjezdem
autobusu k letišti kontrola, zda není pod autobusem bomba. Všichni cestující se
na letišti při kontrole zavazadel a kufrů musí povinně zout, následuje osobní
prohlídka všech (ženu pochopitelně žena, muže muž), neexistuje projít s vodou,
ostrým předmětem atd. Toto vše proběhne 2x, pak mnohým přejedou čímsi ruce -
dlaně a prsty - kontrola, zda někdo nepřišel do styku s výbušninou - zanechá to
prý neviditelné stopy. Popisuji laicky, ale kontroly v Marse zpřísnili, což je
správné. Mnohým i namátkově prohlédli celý kufr.
El MalikiaResort AbuDabbab Rozporuplné pocity.Pláž opravdu nádherná též korály a
rozmanitost rybek.Krasný venkovní resort upravený,pro děti super tobogány a
bazének se skluzavkama,Jen pod Al in si nepředstavuju,že po přijezdu na hotel
cca 7 ranní jsme museli nechat kufry venku před hotelem.Prý nás ubytují až v
jedenáct a snídani si máme zaplatit 5 EU :( Kufry jsme si aspon dali k hotelu do
stínu byli nám opět snesený na pařák což jsme zjistily při hromadném
prohrabávaní kufrů abychom mohli aspoň na pláž.Přes Exim!Blue Style ubytovali
hned!A rozhodně si nepředstavuji kupovat si ZÁKLAD a to VODU!!! 1 Eu za 1,5l
Stránka 3
Malikia Abu Dabbab
jinak si pobíhejte buď na pláži,nebo u bazénu k baru s plastovým kelímkem 0.2
dcl...Když si děti chtěli načepovat do flašek třeba džus byli vykázáni ať si
jdou natočit k barelu vodu.Barel též na pláži u baru a u bazénu.Jídlo buď na
pláži,nebo na hotelu formou front a urvi co můžeš v případě ovoce a zákusků :(
Pokoj katastrofa.Dle info. jsem byla ubytovaná ve starší části.Vanu jsem si
musela vydrhnout zaprasená tak,že všude fleky a kruhy jaky,kdyby se nemyla po
bůh ví kolika lidem,Bylo vidět,že malovali,ale kapky barev na vaně,umyvadle i
záchodě a po zdech.Jako bonus spolubydlící mravenci a to i posteli!!!Po
upozornění se nedělo nic.Koupelnu sem si vydrhla,Stěhovat sem se neustále
nehodlala.Personál drzí,odsekávají a rozhodně nečekejte,že vám něco sami od sebe
donesou.Bary zavírají v 17:00 po šesté vyhání lidi z pláže.Animátoři super
snažily se lidi zabavit jak přes den tak i večer.Vodní polo,orientální
tance,volejbal,šipky každý večer disco pro děti posléze zábava dle
rozpisu.Například komedie,fakír shou,miss atd....Lehátka kdo dřív příjde ten má
jinak ne.No nevím...
19 červen v 19:58
HOTEL EL MALIKIA ABU DABBAB
datum akt.informací k pobytu:1.6.-.8.6.2017
Letiště a autobus: celkem to ujde, chtějí kč pro řidiče a když Vám mladíci dají
kufr do autobusu suveréně si řekne s penězy v ruce o bakšiš (dala jsem to mi
2dolary ruku neutrhnou)
příjezd k hotelu: v ranních hodinách, pokoje hned, kufr přivezli za 30min a
náramky v 10hod
pokoje: pokoje snad ani ošklivé dostat nemužete, všechny jsou stejné a stačí
5dolarů :-) za pobyt 8dní jsme dali 2dolary na uklid a paráda, vítal nás, zda je
vše ok,.... některé blíž k pláži )což je lepší) a některé blíž k jídleně. Trezor
je ve skříni zdarma.
strava: každý si vybere, z teplých snídaní pro mě nic moc, ale pečivo bylo
dobré. Večeře i obědy fajn, ale rusové a němci jsou bráni přednostně a až pak
ostatní. Vodu si točíte do lahví doporučuji sebou nebo za dolar velkou s vodou a
do té si pak brát (koupíte v lobby baru). Na pokoji žádná voda není. Za pobyt
máte v cenně u BS jednu večeři v čínské restauraci. Na pláži jídlo nic moc a
spousta lidí- doporučuji raději jídelnu.
pláž: pozvolný vstup hned u kraje korály, písek, je tam vítr a vlny- dva dny ale
bylo bezvětří.
Nutné ráno brzy si zarezervovat lehátko, jinak je obsazeno. Neuplácet plavčíka
byl tam průser a budou otravní. Na lehátko ráno nedávat jejich osušky kradou je
tam a budete platit 5dolarů za osušku, pak na oběd ji tam nechte nic už
nevezmou. Berte si červený praporek a tím Vás nebudou otravovat prodejci. Na
Stránka 4
Malikia Abu Dabbab
šnorchlování je to 5min k hotelu Hilton na který koukáte z pláže. Na pláži jsme
u kraje viděli dva dny zévu krásně a je k vidění spoustu života. U hiltonu
dugong a karety.
croco klub: na pláži croco klub syn tam nechtěl a večer je to pozdě skoro v 9hod
, není to v hotelu ale přes silnici a program nic moc.
večerní život: večerní sezení na terase nutné co nejdříve se usadit tzn. Na
večeři při otvírání a hned tam :-) lobby bar jede o sto šest, ale celkem kluci
sviští- když dáte bakšiš donesou Vám pití až ke stolu a nebo obslouží přednostně
(my jsme nedali nebylo kam pospíchat)
výlety: nevyužili jsme tak netuším (v případě zájmu napíšu ceny zájezdů)
nabídky na pláži:na pláži smlouvat i u velbloudů, nabízí výrobky z písků Mohamed
nechá se ukecat :-)
smlouvání: smlouvat všude minimálně o půlku ceny (poradí Vám i delegát)
Stránka 5